کاربرد اساسی اسپری WD-40 در زندگی

آخرین کامنت های سایت

به طور کلی از اسپری WD-40 برای باز کردن پیچ ها و جلوگیری از صدای جیرجیر لولاها استفاده می شود، اما با اینحال می داستید اسپری WD-40 کاربردهای شگفت انگیز دیگری نیز دارند؟ در این مقاله به 27 مورد از کاربردهای شگفت انگیز اسپریWD-40 اشاره شده است.

 

کاربرد اسپری WD-40 در از بین بردن لکه ها از ماشین

زمانی که برمیگردید تا سوار ماشینتان بشوید، یهو متوجه می شوید وقتی که نبودید ماشین دیگری بیش از حد به خورو شما نزدیک شده است. خوشبختانه به ماشین تان ضربه ای وارد نشده است ولی لکه ای از رنگ روی ماشین دیده می شود. برای از بین بردن لکه ها از روی ماشین، به جایی که لکه ها است اسپری WD-40 بزنید، چند ثانیه منتظر بمانید و سپس با دستمال تمیز پاک کنید. با این کار دیگر مجبور نیستید ماشین تان را به جاهای دیگر ببری و برای پاک کردن لکه رنگ ها هزینه کنید.

 

کاربرد اسپری WD-40 در تمیز کردن لکه های فرش

نگذارید مرکب یا لکه های دیگر چهره فرش زیبایتان را بدریخت کند. اسپری WD-40 بزنید، یک الی دو دقیقه صبر کنید و بعد به آرامی با یک اسفنج با آب گرم و صابون تمیز کنید. این کار را تا از بین رفتن کامل لکه ها ادامه دهید.

 

کاربرد اسپری WD-40 در سالم نگه داشتن قسمت های چوبی ابزار دستی

هیچ ابزاری تا ابد سالم باقی نمی ماند، ولی شما می توانید با ممانعت از  متلاشی شدن آن، طول عمرشان را افزایش دهید. برای جلوگیری از متلاشی شدن ابزارهای دستی، به میزان مناسب اسپری WD-40 را بر روی بخش چوبی بمالید. این کار چوب را  در برابر رطوبت و عوامل تخریبی دیگر محافظت می کند و ابزار را سالم نگه می دارد.

 

کاربرد اسپری WD-40 در جلوگیری از انباشته شدن برف بر روی پنجره

آیا هواشناسی اعلام کرده کولاک شدیدی در راه است؟  شما که قادر نیستید مانع بارش برف شوید، اما با استفاده از اسپری WD-40 می توانید مانع انباشته شدن برف بر روی پنجره تان شوید. فقط کافیست قبل از شروع برف، به قسمت های بیرونی پنجره تان اسپری WD-40 بزنید تا برف ها روی پنجره نچسبند.

 

کاربرد اسپری WD-40 در ممانعت از آشیانه ساختن زنبورها

نگذارید زنبورها، بهار و تابستان شما را بر هم بزنند. مکان مورد علاقه زنبورها برای درست کردن لانه، زیر لبه بام هاست. بنابرین زیر تمامی لبه بام تان WD-40 بزنید. این کار اجازه نمی دهد زنبورها لانه بسازند.

 

کاربرد اسپری WD-40 در دور نگه داشتن عنکبوت ها

در این مورد WD-40 چکار می کند؟ کلمه WD مخفف جابجا کننده آب (water displacing) است و به طور عمده به عنوان حلال مورد استفاده قرار می گیرد. اسپری WD-40 دارای خاصیت روان کننده است که از خود ماده حاصل نمی شود، بلکه از اجزای حل کننده آن است. اگر از عنکبوت می ترسید، کافیست مقداری WD-40 را در جاهایی که عنکبوت ها یا سایر حشرات ممکن است باشند مانند طاقچه های پنجره یا قاب درها اسپری کنید. این کار عنکبوت و سایر حشرات موذی را دور نگه می دارد.

 

کاربرد اسپری WD-40 در پوتین ها و کفش های ضد آب

اگر هوا مرطوب است، قبل از اینکه از خانه خارج شوید قسمت های فوقانی و کناره های پوتین و کفش هاستان را با WD-40اسپری بزنید. در اینجا WD-40 در نقش مانع عمل می کند بنابرین رطوبت وارد کفش شما نمی شود و ازینرو جوراب هایتان نیز خیس نمی شوند.

 

کاربرد اسپری WD-40 در درست کردن لولاهای صدادار

هیچ چیز بدتر از لولاهای صدادار نیست. مقداری اسپری WD-40 بردارید، آن را جلو و عقب بچرخانید. با این کار صدای بلند لولا از بین می رود.

 

کاربرد اسپری WD-40 در از بین بردن آدامس

شاید در طول زندگی روز مره اتفاق افتاده است که آدامس بر روی موهایتان چسبیده باشد. برای جل این مشکل مقداری اسپری WD-40 را بروی موهایتان بزنید، سپس شانه کنید و کاملا بشویید تا آدامس به راحتی از موهایتان جداشود.

 

کاربرد اسپری WD-40 در خلاص شدن از انگشتان چسبنده

دفعه بعد که روی یک پروژه کار می کنید اگر به طور تصادفی مقداری چسب به انگشتتان بچسبد کافیست آن قسمت را با WD-40 اسپری کنید. پس از آن دستهایتان را به هم بمالید تا چسب ها از بین برود.

 

کاربرد اسپری WD-40 در برطرف کردن مشکل تنگی جواهرات

اگر انگشتر شما بیش از حد تنگ است،  اسپری WD-40 به شما کمک می کند تنگی آن از بین برود و بتوانید راحت از انگشترتان استفاده کنید.

 

کاربرد اسپری WD-40 در شل کردن زیپ

اگر زیپ ژاکت شما گیر می کند اطمینان داشته باشید در برابر اسپری WD-40 نمی تواند مقاومت کند. فقط کافیست مقداری WD-40 را مستقیم بر روی زیپ اسپری کنید؛ چند بار زیپ را بالا پایین بکشید تا مشکل حل شود.

 

کاربرد اسپری WD-40 در خلاص شدن از ته مانده های چسب

ته مانده های کاغذهای چسبی، نوارها و برچسب ها را از بین بیرد. برای این کار فقط اسپری WD-40 بزنید، حدود یک دقیقه صبر کنید سپس با یک پارچه پاک کنید.

 

کاربرد اسپری WD-40 در تمیز کردن لکه های روغن

اگر بروی کف گاراژتان لکه های روغن ریخته شده باشد، یک بار اسپری WD-40 بزنید سپس با آب بشویید.

 

کاربرد اسپری WD-40 در از بین بردن علف های هرز

اگر از باغبانان بپرسید که بهترین راه برای از بین بردن علف های هرز چیست، قطعا جوابشان اسپری WD-40 است. سعی کنید از این اسپری در بوته خار استفاده کنید، این بوته خار پژمرده می شود و می میرد و به شما اجازه می دهد تا ریشه و همه چیز علف هرز را بیرون بکشید.

 

کاربرد اسپری WD-40 در تمیز کردن توالت

لکه های آهک را با اسپری WD-40 از لگن توالت از بین ببرید، سپس فقط با آبکش و فرچه توالت تمیز کنید.

 

کاربرد اسپری WD-40 در از میان بردن لکه های رنگ مو

اگر موهای خود را در خانه رنگ آمیزی کردید و مقداری رنگ روی حوله باشد ، کافی است مقداری WD-40 را روی لکه اسپری کرده و آن را مالش دهید.سپس حوله را داخل واشر بیاندازید و با آب داغ بشویید.

 

کاربرد اسپری WD-40 در ممانعت از منجمد شدن قفل اتوموبیل

اگر طوفان یخی پیش بینی شده است ، مقداری WD-40 را در قفل های اتومبیل خود اسپری کنید. این امر از نفوذ آب و یخ زدن قفل جلوگیری می کند.

 

کاربرد اسپری WD-40 در آزاد کردن لگوهای به هم چسبیده

دفعه بعد که کودک شما از شما می خواهد قسمت های کوچک و به هم چسبیده لگو دا ااز هم جدا کنید ، کافی است سریع بر آنها اسپری WD-40 بزنید. با این کار لگو ها به راحتی از هم جدا می شوند.

 

کاربرد اسپری WD-40 در پاک کردن مداد رنگی و ماژیک از دیوار

بچه های شما دیوار را رنگ کردند. مشکلی نیست! کافی است مقداری WD-40 را روی دیوار اسپری کرده و سپس مداد رنگی یا نشانگر را با یک دستمال تمیز پاک کنید. اگر کاغذ دیواری دارید ، ابتدا یک تست انجام دهید.

 

کاربرد اسپری WD-40 در جدا کردن رنگ از چرم

اگر نقاشی می کنید و یک یا دو قطره رنگ روی مبل چرمی تان بریزد فقط آن مکان را با WD-40 اسپری کنید و با یک دستمال تمیز پاک کنید. با این کار رنگ محو خواهد شد.

 

کاربرد اسپری WD-40 در تمیز کردن گریس

به جای اینکه تمام سینک دستشویی آلوده به گریس شود، به محض اینکه کار روی ماشین خود را انجام دادید ، مقداری WD-40 را روی دستان خود اسپری کنید.آنها را با هم مالیده و سپس با یک دستمال کاغذی پاک کنید و با مقداری صابون وآب بشویید.

 

کاربرد اسپری WD-40 در نوسازی مبلمان پلاستیکی رنگ پریده

رنگ و درخشش را به مبلمان پلاستیکی برگردانید.کافی است WD-40 را مستقیماً روی سطح مبل اسپری کنید و با یک دستمال خشک و تمیز پاک کنید. شما از نتایج این کار شگفت زده خواهید شد.

لازم به ذکر است این کار بوی خوشی ندارد و می توان عیب بزرگ آن را همین بوی نامناسب دانست.

با آچار ترکمتر بیشتر آشنا بشیم
مطلب قبلی
با آچار ترکمتر بیشتر آشنا بشیم
مطلب بعدی
13 چیزی که هرگز نباید با دستگاه کارواش شستشو دهید
13 چیزی که هرگز نباید با دستگاه کارواش شستشو دهید
منو
شماره تماس:
021-91003435