معرفی روش‌ های جوشکاری مختلف و محصولات الکتروجوش

آخرین کامنت های سایت

جوشکاری چیست؟

تعریف جوشکاری

جوشکاری یکی از فرآیندهای بسیار مهم و حیاتی در صنایع مختلف است که در آن دو قطعه فلزی یا غیر فلزی با گرم شدن محل اتصال و معمولا با ذوب شدن یک قطعه خارجی به شکل دائم به یکدیگر متصل می‌شوند که روش گرم کردن و نوع ماده اتصال‌دهنده، حالت‌های مختلفی از جوشکاری را به وجود می‌آورند که هریک دارای ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاصی هستند و در موارد مختلف از آنها استفاده می‌شود.

انواع روش‌های جوشکاری

در حالت کلی، روش‌های مختلف جوشکاری به دو دسته کلی شامل جوشکاری ذوبی و جوشکاری حالت جامد تقسیم می‌شوند. حرارت، عامل اصلی برای انجام جوشکاری ذوبی است ولی وجود ماده‌ای مانند الکترود که به عنوان فیلر شناخته می‌شود، الزامی نیست اما در جوشکاری حالت جامد از گرما استفاده نمی‌شود و هیچ ماده‌ای در طول فرآیند جوشکاری ذوب نشده و این عمل به وسیله اعمال فشار و جوش خوردن مواد در سطح مولکولی انجام می‌شود و خواص مکانیکی و فیزیکی قطعات تغییر نمی‌کند؛ در نتیجه استفاده از این روش برای اتصال مواد حساس به گرما بسیار مناسب است.

جوشکاری قوس الکتریکی

جوشکاری قوس الکتریکی

این نوع جوشکاری به عنوان شاخه مهمی از جوشکاری ذوبی شناخته می‌شود و کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف و فعالیت‌های صنعتی متداول دارد. مهمترین اصل در این فرآیند به ایجاد قوس الکتریکی توسط یک جریان مستقیم یا متناوب و ایجاد گرما برای ذوب و اتصال قطعات فلزی مربوط می‌شود که با اسامی مختلفی مانند جوشکاری قوسی، جوشکاری Arc یا Arc Welding نامگذاری می‌شود.

 

مفهوم قوس الکتریکی

قوس الکتریکی برای اولین در سال 1802 میلادی کشف شد اما امروزه اساس ایجاد قوس الکتریکی و ویژگی‌های مربوط به آن مانند نور، حرارت، دما و غیره به وجود قطعه‌ای به نام الکترود بستگی دارد. به طور کلی قوس الکتریکی به تخلیه الکترون‌ها در میان دو الکترود و گازهای یونیزه شده گفته می‌شود.

با نزدیک شدن الکترود به سطح فلز پایه، هوا یونیزه شده و امکان هدایت الکتریکی را فراهم می‌کند اما به دلیل وجود مقاومت الکتریکی بالا در این نقطه، انرژی الکتریکی به انرژی حرارتی تبدیل می‌شود و با ایجاد دمایی در بازه 4000 تا 7000 درجه سانتی‌گراد باعث ذوب شدن سطح فلز پایه و نوک الکترود می‌گردد.

پس از ذوب شدن این دو قسمت، بخشی به نام حوضچه جوش به وجود می‌آید که در این حوضچه هر دو فلز با یکدیگر ترکیب شده و با حرکت الکترود و حرکت حوضچه به سمت جلو، دمای مواد ترکیب‌شده قبلی کاهش پیدا می‌کند و اتصال بسیار مقاومی را در محل برخورد الکترود با قطعه یا اتصال دو قطعه به وجود می‌آورد.

 

منظور از الکترود مصرفی و غیرمصرفی چیست؟

اگر جنس الکترود یا همان مشعل جوشکاری از جنس موادی مانند کربن یا تنگستن باشد، دمای ایجاد شده توسط عملیات قوس الکتریکی باعث ذوب شدن این مواد نمی‌شود اما در صورتی‌که از یک فلز با نقطه جوش پایین‌تر از دمای قوس الکتریکی استفاده شود، در حین عملیات جوشکاری، انتهای الکترود ذوب شده و با ایجاد حوضچه جوش، بر روی قطعه کار قرار می‌گیرد.

 

یک نکته مهم در خصوص قوس الکتریکی و جوشکاری

از آنجایی‌که ایجاد قوس الکتریکی، ذوب کردن الکترود و ایجاد حوضچه جوش به حرارت بسیار زیادی نیاز دارد، لذا باید این حرارت را به وسیله پارامترهای الکتریکی مانند ولتاژ، جریان و مقاومت به وجود آورد. با توجه به ایجاد مقاومت بسیار بالا در محل ایجاد قوس الکتریکی و با توجه به رابطه RI^2 می‌توان نتیجه گرفت که با کاهش ولتاژ و افزایش جریان می‌توان حرارت لازم برای انجام فرآیند جوشکاری را به راحتی ایجاد کرد.

به همین دلیل است که معمولا دستگاه‌های جوشکاری به عنوان یک مبدل یا اینورتر شناخته می‌شوند و با تبدیل پارامترهای الکتریکی، شرایط لازم برای انجام عملیات جوشکاری را فراهم می‌کنند. معمولا ولتاژ مورد استفاده در دستگاه‌های جوش در بازه 20 تا 80 و جریان آنها در بازه 150 تا 1000 آمپر قرار دارد.

جریان مورد نیاز برای انجام فرآیند جوشکاری به ضخامت قطعه پایه و الکترود وابسته است و افزایش ضخامت این دو بخش، نیازمند استفاده از جریان‌های بالاتر برای ذوب کردن الکترود خواهد بود که از نظر الکتریکی کاملا منطقی و قابل توجیه است.

نقش پارامتر ولتاژ در عملیات جوشکاری

نقش پارامتر ولتاژ در عملیات جوشکاری

با اینکه بسیاری از کاربران، پارامتر ولتاژ را به عنوان یک عامل مهم در فرآیند جوشکاری در نظر نمی‌گیرند اما ولتاژ یک دستگاه جوش وظیفه تشکیل و تداوم قوس الکتریکی در حین انجام عملیات جوشکاری را بر عهده دارد. البته مقدار ولتاژ خروجی یک دستگاه جوش باید در محدوده استاندارد باشد زیرا کاهش یا افزایش آن باعث برهم خوردن پایداری قوس الکتریکی در حین عملیات جوشکاری می‌شود.

انواع روش‌های جوشکاری به روش قوس الکتریکی

انواع روش‌های جوشکاری به روش قوس الکتریکی

حالت‌های بسیار متنوعی برای استفاده از قوس الکتریکی و انجام فرآیند جوشکاری وجود دارد که هریک از آنها دارای معایب و مزایای مخصوص به خود هستند و در کاربری‌های مختلف می‌توان از آنها استفاده کرد.

 

جوشکاری با استفاده از الکترود دستی یا روش SMAW

این روش (Shielded Metal Arc Welding) یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین روش‌های جوشکاری محسوب می‌شود که به دلیل ارزان بودن و قابلیت حمل آسان، در بسیاری از صنایع و کاربری‌های روزمره از آن استفاده می‌شود و از قابلیت‌های حفاظتی خوبی برخوردار است.

در این روش از یک الکترود فلزی مصرفی با روکش محافظ استفاده می‌شود که این پوشش در زمان جوشکاری با تولید گاز‌های محافظ از ایجاد اکسید در محل حوضچه جوش جلوگیری کرده و باعث افزایش قدرت و کیفیت اتصال در نقطه جوشکاری می‌شود. اما این روش در مقایسه به روش‌های دیگر دارای عمق نفوذ کمتری است و محدود بودن طول الکترود، مانع از انجام جوش‌های طولانی و یکنواخت می‌شود.

 

جوشکاری زیرپودری SAW

در این حالت (Submerged Arc Welding) یک لایه از پودر محافظ در محل جوشکاری ریخته می‌شود و سیم جوشکاری دارای پوشش محافظ نیست؛ در نتیجه حوضچه جوشکاری در زیر پودر محافظ قرار می‌گیرد. معمولا این روش به صورت خودکار انجام می‌شود و کاربرد اصلی آن در کارخانه‌ها برای ایجاد جوش‌های مداوم و طولانی است و امکان جوشکاری در ورق‌های فلزی با ضخامت 15 میلی‌متر را نیز دارد.

 

جوشکاری توپودری FCAW

 ساختار الکترود در روش (Flux-Cored Arc Welding) تا حدی زیادی به حالت معکوس الکترودهای دستی شباهت دارد و مواد محافظ به جای قرار گرفتن بر روی سطح الکترود در داخل مفتول سیمی آن قرار می‌گیرند. اما علت این کار چیست؟ معمولا الکترودهای مورد استفاده در این روش به صورت یک قرقره هستند و طبیعتا در این حالت نمی‌توان از مواد محافظ در بخش روکش الکترود استفاده کرد.

 

جوشکاری با گاز محافظ (GMAW)

جوشکاری (Gas Metal Arc Welding) یکی از روش‌های مرسوم در صنایع مختلف است که در آن از یک الکترود قرقره‌ای در کنار یک گاز محافظ استفاده می‌شود که این گاز از ورود هوا به داخل حوضچه جوش جلوگیری می‌کند. هدایت الکترود و گاز محافظ به وسیله یک تفنگی مخصوص انجام می‌شود و امکان انجام جوش‌های مداوم و طولانی را نیز فراهم می‌کند.

جوشکاری GMAW توسط گازهای محافظ بی‌اثر مانند هلیوم و آرگون به حالت Metal Inert Gas یا MIG و جوشکاری به وسیله ترکیبی از گازهای محافظ فعال مانند CO2 / Ar / O2 به حالت Metal Active Gas یا MAG شهرت دارد. از جوشکاری MIG معمولا برای جوش دادن قطعات آلومینیومی و غیرمغناطیسی و از روش MAG برای اتصال قطعات فولادی استفاده می‌شود.

 

جوشکاری تنگستن و گاز محافظ خنثی (GTAW/TIG)

روش (Tungsten Inert Gas) تا حدودی شبیه به حالت (GMAW) است اما با این تفاوت که در این روش از یک الکترود دیرذوب غیرمصرفی از جنس تنگستن و همچنین گاز محافظ برای انجام فرآیند جوشکاری استفاده می‌شود و سیم جوش به صورت خارجی وارد حوضچه جوش شده و امکان اتصال قطعات را فراهم می‌کند. این روش دارای نما و شکل ظاهری بسیار مناسبی است اما قدرت جوش و سرعت کمتری دارد و در دسته جوش‌های گران‌قیمت قرار می‌گیرد.

 

جوشکاری پلاسما (PAW)

این روش (Plasma Arc Welding) در واقع نمونه مشابهی از روش (GTAW/TIG) است که در آن از یک گاز یونیزه به نام پلاسما استفاده می‌شود و به شکل گسترده در صنایع پیشرفته مانند هوافضا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش از پایداری و تمرکز بسیار بالایی برخوردار است و کاربرد بسیار زیادی در اتصال ورق‌های نازک و ضخیم آلومینیومی دارد.

خرید بهترین دستگاه جوش

خرید بهترین دستگاه جوش

آشنایی با مفاهیم و روش‌های مختلف جوشکاری، یکی از نیازها و الزامات اساسی برای خرید دستگاه‌های جوش یا اینورتورهای جوشکاری محسوب می‌شود زیرا ساختار دستگاه‌های جوش ممکن است تنها برای استفاده در موارد خاص بهینه‌سازی شده باشد، بنابراین هر دستگاه جوش امکان کار بر روی قطعات و آلیاژهای مختلف را ندارد. به همین دلیل انتخاب و خرید یک دستگاه جوش مناسب می‌تواند تاثیر قابل توجهی در کیفیت و سرعت انجام پروژه‌های مختلف داشته باشد.

 

بهترین برند دستگاه جوش در ایران

با اینکه برندهای مختلفی در زمینه طراحی و تولید انواع دستگاه‌های جوش در حال فعالیت هستند اما شرکت الکتروجوش یکی از قدیمی‌‎ترین و معروف‌ترین برندهای داخلی در زمینه تولید انواع دستگاه جوش و اینورتر جوشکاری است که کالاهای متنوع و بسیار باکیفیتی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد و طیف وسیعی از نمونه‌های رده خانگی تا صنعتی را به بازار داخلی و خارجی عرضه می‌کند. فروشگاه اینترنتی کیف ابزار، امکان خرید ابزارآلات شرکت الکتروجوش را با بهترین قیمت، گارانتی اصلی و ارسال رایگان در اختیار مشتریان سراسر کشور قرار می‌دهد.

معرفی محصولات خاص و برجسته شرکت الکتروجوش

معرفی محصولات خاص شرکت الکتروجوش

با اینکه کیفیت و کارآیی محصولات برند الکتروجوش نیازی به تعریف و توضیح اضافی ندارد اما داشتن یک شناخت اجمالی در خصوص ویژگی‌ها و قابلیت‌های آنها می‌تواند زمینه لازم برای انتخاب و خرید یک محصول مناسب و کارآمد را در اختیار مشتریان قرار بدهد و آگاهی خوبی را در خصوص زمینه اصلی فعالیت هریک از آنها به وجود بیاورد.

 

فرق دستگاه جوش ترانسی و اینورتر جوشکاری

محصولات شرکت الکتروجوش در دو دسته کلی شامل نمونه‌های ترانسی و اینورتری طبقه‌بندی می‌شوند. دستگاه‌های جوش ترانسی دارای ابعاد و وزن بیشتری نسبت به نمونه‌های اینورتری هستند و به شکل گسترده در پروژه‌های بزرگ و برای اتصال صفحات فلزی ضخیم مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دلیل استفاده از ترانس برای تبدیل پارامترهای الکتریکی، راندمان چندان بالایی ندارند.

در طرف مقابل، نمونه‌های اینورتری به دلیل استفاده از قطعات الکترونیکی در بخش تبدیل انرژی، از راندمان و دقت بالایی برخوردار بوده و نسبت به نمونه‌های ترانسی، کوچکتر و سبک‌تر هستند و بسیاری از کاربران فعال در حوزه‌های مختلف، استفاده از دستگاه‌های جوش اینورتر را به دستگاه جوش ترانسی ترجیح می‌دهند. البته باید توجه داشت که نمونه‌های اینورتر، توانایی فعالیت در پروژه‌های سنگین یا اتصال صفحات ضخیم را ندارند.

 

گارانتی محصولات برند الکتروجوش

شرکت الکتروجوش کلیه محصولات خود را همراه با 36 ماه گارانتی و خدمات پس از فروش در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد تا کاربران علاوه بر استفاده از دستگاه‌های باکیفیت، مشکلی از بابت خرابی و تعویض قطعات معیوب یا دریافت لوازم جانبی نداشته باشند.

خانواده دستگاه‌های جوش ترانسی الکتروجوش

خانواده دستگاه‌های جوش ترانسی الکتروجوش

محصولات موجود در این بخش شامل نمونه‌های الکترودی و MIG/MAG هستند که تنوع خوبی از محصولات مختلف را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که در ادامه با هریک از آنها آشنا می‌شویم.

اینورتر جوشکاری ترانسی 200 آمپر الکتروجوش مدل سلکتوری

دستگاه جوش ترانسی 200 آمپر الکتروجوش مدل سلکتوری

دستگاه جوش ترانسی 200 آمپر الکتروجوش مدل سلکتوری به شکل ویژه برای انجام فعالیت‌های سبک در بخش خانگی و کارگاهی طراحی شده و با ارائه حداکثر جریان خروجی 200 آمپر، امکان استفاده از الکترودهای سایز 2.5 و 3.2 را فراهم می‌کند. چرخه کار این دستگاه در جریان خروجی 200 آمپر برابر با 25درصد است و حدود 17 کیلوگرم وزن دارد.

اینورترجوشکاری ترانسی 250 آمپر الکتروجوش مدل سلکتوری

دستگاه جوش ترانسی 250 آمپر الکتروجوش مدل سلکتوری

دستگاه جوش ترانسی 250 آمپر الکتروجوش مدل سلکتوری به عنوان نمونه پیشرفته‌تری از محصول 200 آمپری است که با ارائه جریان خروجی 250 آمپر و برخورداری از چرخه کار 60درصد، امکان انجام فعالیت‌های طولانی‌تر و استفاده مداوم‌تر از دستگاه جوش را فراهم می‌کند و حدود 22 کیلوگرم وزن دارد.

اینورتر جوشکاری ترانسی 225 آمپر الکتروجوش مدل فلکه‌ای

دستگاه جوشکاری ترانسی 225 آمپر الکتروجوش مدل فلکه ای

دستگاه جوشکاری ترانسی 225 آمپر الکتروجوش مدل فلکه ای، دارای دو ورودی تکفاز 220 ولت و سه‌فاز 380 ولت با حداکثر جریان خروجی 225 آمپر است که با برخورداری از چرخه کار 60درصد و امکان ذوب کردن الکترودهای سایز 2.5 و 3.2 برای انجام فعالیت‌های کارگاهی مناسب است و 23 کیلوگرم وزن دارد.

اینورتر جوشکاری ترانسی 275 آمپر الکتروجوش مدل فلکه‌ای

دستگاه جوشکاری ترانسی 275 آمپر الکتروجوش مدل فلکه ای

دستگاه جوشکاری ترانسی 275 آمپر الکتروجوش مدل فلکه ای، نمونه پیشرفته‌تر محصول 225 آمپری است که با ارائه حداکثر جریان خروجی 275 آمپر، گزینه بسیار مناسبی برای فعالیت‌های کارگاهی با حجم فعالیت نسبتا بالا را فراهم می‌کند و نزدیک به 38 کیلوگرم وزن دارد.

دستگاه جوش ترانسی 550 آمپر الکتروجوش مدل فلکه‌ای چرخ‌دار

دستگاه جوش ترانسی 550 آمپر الکتروجوش مدل فلکه ای چرخ دار

دستگاه جوش ترانسی 550 آمپر الکتروجوش مدل فلکه ای چرخ دار، بهترین محصول از سری دستگاه‌های ترانسی-فلکه‌ای شرکت الکتروجوش که با ارائه چرخه کار 60درصد در جریان 550 آمپر و قابلیت جوشکاری با الکترودهای سایز 2.5 تا 4 به عنوان یک انتخاب ایده‌آل برای انجام فعالیت‌های صنعتی در حالت تکفاز و سه‌فاز محسوب می‌شود.

دستگاه جوش ترانسی 350 آمپر الکتروجوش مدل POWER MIG 350N

اینورتر جوشکاری 350 آمپر الکتروجوش مدل POWER MIG 350N

اینورتر جوشکاری 350 آمپر الکتروجوش مدل POWER MIG 350N، اولین نمونه صنعتی از محصولات سه‌فاز شرکت الکتروجوش است که قابلیت جوشکاری با انواع گازهای خنثی و فعال را دارد و امکان استفاده از سیم‌های جوش غلطکی با ضخامت 0.8 / 1 / 1.2 میلی‌متر را فراهم می‌کند. این دستگاه جوش دارای فیدر داخلی و گرم‌کن برقی بوده و به وسیله جریان هوا خنک می‌شود و چرخه کار آن در جریان خروجی 270 آمپر برابر 60درصد است و 85 کیلوگرم وزن دارد.

دستگاه جوش ترانسی 350 آمپر الکتروجوش مدل POWER MIG 350S

اینورتر جوشکاری ترانسی 350 آمپر الکتروجوش مدل POWER MIG 350S

اینورتر جوشکاری ترانسی 350 آمپر الکتروجوش مدل POWER MIG 350S در مقایسه با نمونه قبلی دارای بخش فیدر مجزا همراه با دو غلطک قدرتمند است و حدود 93 کیلوگرم وزن دارد.

دستگاه جوش ترانسی 450 آمپر الکتروجوش مدل POWER MIG 450S

اینورتر جوشکاری ترانسی الکتروجوش مدل POWER MIG 450S

اینورتر جوشکاری ترانسی الکتروجوش مدل POWER MIG 450S در مقایسه با دو مدل قبلی از خروجی جریان بیشتری برخوردار است و با ارائه چرخه کار 60درصد در جریان 400 آمپر و استفاده از فیدر مجزا با چهار غلطک حرفه‌ای به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار ایران شناخته می‌شود و 84 کیلوگرم وزن دارد.

اینورتر جوشکاری 650 آمپر ترانسی الکتروجوش مدل POWER MIG 650S

اینورتر جوشکاری 650 آمپر ترانسی الکتروجوش مدل POWER MIG 650S

اینورتر جوشکاری 650 آمپر ترانسی الکتروجوش مدل POWER MIG 650S با ارائه جریان خروجی 450 آمپر در حالت ورودی سه‌فاز از پایداری و قدرت نفوذپذیری بسیار بالایی برخوردار است و با استفاده از وایرفیدر چهار غلطکی، امکان جوشکاری بر روی انواع صفحات فلزی از جنس آهن، استیل، آلومینیوم و غیره را فراهم می‌کند و دارای مجموعه کاملی از لوازم جانبی است.

خانواده دستگاه‌های جوش اینورتر الکتروجوش

در این گروه از محصولات شرکت الکتروجوش نیز شاهد عرضه نمونه‌های بسیار خوب و باکیفیتی از انواع دستگاه‌های جوش الکترودی، تیگ، میگ/مگ و زیرپودری هستیم که در میان کاربران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند و طیف وسیعی از فعالیت‌های مختلف از رده خانگی تا صنعتی را پوشش می‌دهند که در ادامه به صورت اجمالی با هریک از محصولات این خانواده نیز آشنا می‌شویم.

اینورتر جوشکاری 200 آمپر الکتروجوش مدل 200ED

اینورتر جوشکاری 200 آمپر الکتروجوش مدل 200ED

اینورتر جوشکاری 200 آمپر الکتروجوش مدل 200ED یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت الکتروجوش است که از مهمترین ویژگی‌های آن می‌توان به خروجی 200 آمپر واقعی، سیستم IGBT قدرتمند، قابلیت جوشکاری خراشی یا آرگون، سیستم ضد چسبندگی Anti Stick، توانایی ذوب الکترود با قطر 2.5 / 3.2 / 4، متعلقات و لوازم جانبی کامل و 36 ماه گارانتی اختصاصی شرکت الکتروجوش اشاره کرد.

اینورتر جوشکاری 250 آمپر الکتروجوش مدل 250ED

اینورتر جوشکاری 250 آمپر الکتروجوش مدل 250ED

اینورتر جوشکاری 250 آمپر الکتروجوش مدل 250ED، نمونه قدرتمندتری از مدل 200ED است و با ارائه خروجی واقعی 250 آمپر و مشخصات فنی مشابه، تنها 5.5 کیلوگرم وزن دارد و یک گزینه عالی برای استفاده در فعالیت‌های سیار محسوب می‌شود.

اینورتر جوشکاری 500 آمپر الکتروجوش مدل 500ED

اینورتر جوشکاری 500 آمپر الکتروجوش مدل 500ED

اینورتر جوشکاری 500 آمپر الکتروجوش مدل 500ED، با ارائه جریان خروجی 500 آمپر و با قابلیت ذوب انواع الکترودهای شماره 2.5 تا 5 (بجز نمونه‌های سلولزی) به شکل ویژه برای انجام فعالیت‌های کارگاهی و صنعتی طراحی شده و حدود 20 کیلوگرم وزن دارد.

اینورتر جوشکاری 315 آمپر الکتروجوش مدل 315ED

اینورتر جوشکاری 315 آمپر الکتروجوش مدل 315ED

اینورتر جوشکاری 315 آمپر الکتروجوش مدل 315ED با برخورداری از سیستم تک‌فاز و دوفاز هوشمند، دارای جریان خروجی 200 و 300 آمپر است که با وجود سیستم IGBT قدرتمند، امکان جوشکاری با انواع الکترودهای شماره 3 و 4 را به شکل مداوم و الکترودهای شماره 5 را به صورت مقطعی فراهم می‌کند و دارای 9 کیلوگرم وزن است.

اینورتر جوشکاری 500 آمپر الکتروجوش مدل RECT ZX7 501

اینورتر جوشکاری 500 آمپر الکتروجوش مدل RECT ZX7 501

اینورتر جوشکاری 500 آمپر الکتروجوش مدل RECT ZX7 501 را می‌توان به عنوان یک نمونه سه‌فاز و تمام عیار صنعتی با قابلیت تولید جریان خروجی 500 آمپر و امکان ذوب کلیه الکترودهای از سایز 2.5 تا 6 در نظر گرفت که با برخورداری از وزن 47 کیلوگرمی، می‌توان از آن به عنوان یک دستگاه پرتابل استفاده کرد.

اینورتر جوشکاری 400 آمپر الکتروجوش مدل TIG 400 AC/DC PULSE

اینورتر جوشکاری 400 آمپر الکتروجوش مدل TIG 400 AC/DC PULSE

اینورتر جوشکاری 400 آمپر الکتروجوش مدل TIG 400 AC/DC PULSE دارای قابلیت جوشکاری سه‌فاز در دو حالت AC/DC و دارای سیستم خنک‌کنندگی آبی است و امکان ذوب انواع الکترود را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از ویژگی‌های مهم این دستگاه می‌توان به سيستم HF با فركانس بالا و قابلیت‌های مهم دیگر نظیر سیستم پالس، تمیزکننده و تنظیم‌کننده عرض جوش اشاره کرد که همراه با مجموعه کاملی از لوازم جانبی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و حدود 100 کیلوگرم وزن دارد.

اینورتر جوشکاری 400 آمپر الکتروجوش مدل WSM PULSE 400 DC

اینورتر جوشکاری 400 آمپر الکتروجوش مدل WSM PULSE 400 DC

اینورتر جوشکاری 400 آمپر الکتروجوش مدل WSM PULSE 400 DC در مقایسه با نمونه قبلی، توانایی جوشکاری در حال AC را ندارد اما به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های دستگاه‌های جوش TIG سه‌فاز شناخته می‌شود که با استفاده از سیستم اینورتری IGBT و سيستم HF با فركانس بالا امکان جوشکاری مداوم با انواع الکترودها را فراهم می‌کند. این محصول نیز مانند نمونه پیشرفته‌تر خود از سیستم پالس، تمیزکننده و تنظیم‌کننده عرض جوش بهره می‌برد و همراه با مجموعه کاملی از لوازم جانبی عرضه می‌شود و 101 کیلوگرم وزن دارد.

دستگاه جوش 200 آمپر استیک الکتروجوش مدل STICK200

دستگاه جوش 200 آمپر استیک الکتروجوش مدل STICK200

دستگاه جوش 200 آمپر استیک الکتروجوش مدل STICK200 یکی از بهترین و ارزان‌ترین دستگاه‌های جوش سری MIG/MAG با جریان خروجی 200 آمپر است و امکان جوشکاری آرگون و MMA را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بخش داخلی این دستگاه جوش از بردهای الکترونیکی چند تکه و مجزا تشکیل شده است که باعث آسان شدن فرآیند تعمیر آن می‌شود. همچنین با وجود سیستم خنک‌کنندگی بادی و استفاده از ساختار تونل باد، دمای اجزای دستگاه در حین فرآیندهای جوشکاری در حد استاندارد قرار می‌گیرد. استفاده از سیستم Anti Sticking و Hot Start نیز باعث ایجاد قوس‌های الکتریکی قدرتمند و جوش‌های باکیفیت می‌شود. این محصول نیز همراه با مجموعه کاملی از لوازم جانبی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

اینورتر جوشکاری الکتروجوش مدل MIG 201ED

اینورتر جوشکاری الکتروجوش مدل MIG 201ED

اینورتر جوشکاری الکتروجوش مدل MIG 201ED یکی از بهترین نمونه‌های موجود در زمینه جوشکاری با الکترودهای مفتولی است که تنها با 17 کیلوگرم وزن و با ارائه حداکثر جریان خروجی 200 آمپر، قابلیت جوشکاری در سه حالت MIG / TIG / MMA را دارد و با استفاده از وایرفیدر و دو غلطک قدرتمند، امکان جوشکاری بر روی ورق‌های با ضخامت 0.7 تا 3 میلی‌متر را فراهم می‌کند. از ویژگی‌های مهم این محصول می‌توان به قابلیت جوشکاری در حالت‌های میگ و مگ بدون گاز، دو ولوم مجزا برای تنظیم دقیق پارامترهای جوشکاری و قابلیت نصب قرقره‌های سیمی 15 کیلویی اشاره کرد.

اینورتر جوشکاری الکتروجوش مدل MIG 301ED

اینورتر جوشکاری الکتروجوش مدل MIG 301ED

اینورتر جوشکاری الکتروجوش مدل MIG 301ED به عنوان نمونه بروزشده و قوی‌تر مدل MIG 201ED محسوب می‌شود که امکان جوشکاری MIG / MAG همراه با گاز محافظ را فراهم می‌کند و توانایی جوشکاری الکترودهای صنعتی MMA را نیز دارد. از نکات مهم این دستگاه می‌توان به وایرفیدر دو غلطک پرقدرت، سیستم اندوکتانس پیوسته ولومی، سوئیچ اختصاصی برای تنظیم حالت‌های مختلف جوشکاری، مجموعه کامل تجهیزات و لوازم جانبی و وزن 41 کیلوگرمی آن اشاره کرد.

اینورتر جوشکاری 300 آمپر POWER MIG 303ED

اینورتر جوشکاری 300 آمپر POWER MIG 303ED

اینورتر جوشکاری 300 آمپر POWER MIG 303ED در مقایسه با دستگاه MIG 301ED تنها از نظر ولتاژ ورودی متفاوت بوده و برخلاف ورودی 220 ولت در مدل MIG 301ED دارای ورودی سه‌فاز 380 ولت است و هر دو محصول حدود 41 کیلوگرم وزن دارند.

دستگاه جوش زیر پودری 1250N

اینورتر جوشکاری زیر پودری الکتروجوش مدل 1250N

و در انتها به یکی از پیشرفته‌ترین محصولات شرکت الکتروجوش یعنی اینورتر جوشکاری زیر پودری الکتروجوش مدل 1250N می‌رسیم که به شکل اختصاصی برای انجام جوشکاری زیرپودری کاربرد دارد و با استفاده از تکنولوژی اینورتر، امکان جوشکاری بر روی انواع ورق‌های ضخیم را فراهم می‌کند و با ارائه حالت‌های مختلف جوشکاری، به شکل گسترده در پروژه‌های صنعتی شاخه پتروشیمی، کشتی‌سازی، ساخت مخازن تحت فشار و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معرفی اره زنجیری شارژی هیوندای مدل HP 2860
مطلب قبلی
معرفی اره زنجیری شارژی هیوندای مدل HP 2860
مطلب بعدی
آشنایی با پمپ کف کش هیوندای مدل HP1130
آشنایی با پمپ کف کش هیوندای مدل HP1130
منو
شماره تماس:
021-91003435