آچار ترکمتر دستی و نحوه استفاده از آن

آخرین کامنت های سایت

با اینکه بستن پیچ‌ها و مهره‌ها در بسیاری از مواقع، کار چندان مهم و خاصی به نظر نمی‌رسد اما نحوه بسته شدن این یراق‌آلات ساده، نقش بسیار مهمی در عملکرد، کارآیی و طول عمر قطعات و ابزارهای مهم داشته و اعمال نیروی کمتر یا بیشتر از حد استاندارد بر روی آنها، می‌تواند عملکرد و سلامتی کلی یک محصول را تحت تاثیر قرار بدهد.

در حالت کلی هر پیچ یا مهره برای داشتن بهترین عملکرد در یک جایگاه خاص، نیازمند دریافت سطح مشخصی از نیروی چرخشی یا همان گشتاور است که به شکل ساده می‌توان از آن به عنوان "میزان سفت شدن" یاد کرد. به همین دلیل اعمال نیروی کمتر یا بیشتر از این مقدار می‌تواند به بریده شدن پیچ، کاهش طول عمر قطعات، باز شدن تدریجی پیچ و مهره در اثر لرزش و حتی اختلال در عملکرد یک سیستم منجر شود.

به همین دلیل برای باز کردن یا بستن انواع پیچ و مهره با دقت بالا نیازمند استفاده از ابزار خاصی به نام ترکمتر هستیم که در حالت کلی به دو گروه دستی و دیجیتالی طبقه‌بندی می‌شود. معمولا نمونه‌های دستی به دلیل سهولت در استفاده و قدرت فیزیکی بالاتر، از محبوبیت و کاربرد بیشتری برخوردار هستند و در حالت کلی به شکل یک آچار جغجغه‌ای (Ratchet) به فروش می‌رسند که در این ویدئو، نحوه استفاده از آچار ترکمتر 1/2 اینچ تاپ تول مدل ANBV1635 نمایش داده شده است.

این آچار ترکمتر یک جغجغه 580 میلی‌متری با درایو 1/2 اینچی است که امکان تنظیم میزان گشتاور در بازه 70 تا 350 نیوتن‌متر (همراه با درجه بندی فوت-پوند) را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای استفاده در فعالیت‌های تعمیراتی نیمه‌سنگین و سنگین محسوب می‌شود که امکان خرید نقدی و اقساطی آن از طریق فروشگاه کیف ابزار وجود دارد.

معرفی اره فارسی‌بُر دوکاره محک مدل MTS-255
مطلب قبلی
معرفی اره فارسی‌بُر دوکاره محک مدل MTS-255
مطلب بعدی
ترفند ایجاد ساکشن در کارواش‌های معمولی
ترفند ایجاد ساکشن در کارواش‌های معمولی
منو
شماره تماس:
021-91003435