تفاوت فرز مینیاتوری و فرز انگشتی

آخرین کامنت های سایت

اگر در مشاغل ظریف و حساس مانند جواهرسازی، مجسمه‌سازی یا حتی مشاغل پزشکی مانند دندانسازی مشغول به فعالیت هستید، به طور قطع با ابزارهایی با نام فرز مینیاتوری یا فرز انگشتی کار کرده یا حداقل اسامی آنها را شنیده‌اید. این دو محصول از جمله ابزارهای پرکاربرد در زمینه ساب و بُرش قطعات در ابعاد کوچک هستند که در این ویدئوی آموزشی از سایت کیف ابزار با شکل ظاهری، تفاوت‌های کلی و موارد استفاده از فرزهای انگشتی و فرزهای مینیاتوری آشنا می‌شویم.


فرزهای انگشتی و مینیاتوری در کنار فرزها و مینی‌فرزهای صنعتی به عنوان اعضای اصلی خانواده بزرگ و پرکاربرد فرزها محسوب می‌شوند که هریک دارای امکانات خاصی هستند و برخلاف تصور بسیاری از افراد، در بیشتر موارد نمی‌توان آنها را به جای یکدیگر مورد استفاده قرار داد.

معمولا بسیاری از کاربران مبتدی و کم‌تجربه به دلیل نداشتن تجربه کافی، تفاوتی میان فرز انگشتی و فرز مینیاتوری قائل نمی‌شوند و هر دو نام را به یک محصول نسبت می‌دهند اما باید بدانیم که این دو ابزار کاملا با یکدیگر متفاوت بوده و هریک دارای ویژگی‌ها و کاربردهای منحصربفردی هستند که در محل خاص خودشان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

البته به عنوان یک نکته باید به یاد داشته باشیم که فرز انگشتی برخلاف نام مرموز خود، به هیچ عنوان کوچک نیست و در واقع از نظر ابعاد فیزیکی، فرزهای مینیاتوری از فرزهای انگشتی کوچک‌تر هستند. در واقع شاید بتوان این دو ابزار را از نظر ظاهری، نوع کاربرد و نحوه استفاده تا حدودی شبیه به یکدیگر دانست اما برای یک فرد حرفه‌ای، این دو ابزار به هیچ وجه یکسان نیستند و نمی‌توان آنها را با یکدیگر جایگزین کرد.

برای تهیه این ویدئو از دو محصول بسیار پرفروش و مطرح برند هیوندای یعنی فرز انگشتی گلو بلند هیوندای مدل HP2720 و فرز مینیاتوری هیوندای مدل HP-1732 استفاده شده است که برای خرید هریک از این محصولات می‌توانید سفارش خودتان را به راحتی در فروشگاه کیف ابزار ثبت کرده و کالای خودتان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در هر نقطه از کشور تحویل بگیرید.

نکات مهم استفاده از اره دیسکی و جلوگیری از کیک بک
مطلب قبلی
نکات مهم استفاده از اره دیسکی و جلوگیری از کیک بک
مطلب بعدی
راهنمای ویدیویی خرید پمپ باد خودرو یا کمپرسور باد فندکی ماشین
راهنمای ویدیویی خرید پمپ باد خودرو یا کمپرسور باد فندکی ماشین
منو
شماره تماس:
021-91003435