در چه مواردی نباید از خاصیت پاندولی اره عمودبُر استفاده کنیم؟

آخرین کامنت های سایت

اره‌های عمودبُر از جمله ابزارهای بُرش بسیار پرکاربرد در صنایع مختلف و به ویژه صنعت چوب محسوب می‌شوند که با ابعاد کوچک و وزن کم خود به شکل گسترده در مشاغل سیار و موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته با اینکه اره‌های عمودبُر، دقت و ظرافت چندان بالایی را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند و تنها برای بریدن قطعات با ضخامت محدود کاربرد دارند اما این ابزار حرفه‌ای به دلیل توانایی بُرش در زوایای مختلف و مهم‌تر از همه، قابلیت ایجاد بُرش‌های منحنی به یکی از کارآمدترین و مهم‌ترین ابزارهای صنعتی و حتی خانگی تبدیل شده است.

بدون توجه به مشخصات فنی اره‌های عمودبُر باید گفت که عملکرد و ساختار مدل‌های مختلف این محصول تا حد بسیار زیادی به یکدگیر شباهت دارد اما موارد خاصی مانند سیستم حرکت پاندولی از جمله مواردی هستند که سطح کارآیی و عملکرد مدل‌های مختلف این ابزار را تحت تاثیر قرار داده و انتخاب‌های متنوع‌تری را در اختیار ما قرار می‌دهد.

اما حرکت پاندولی اره‌های عمودبُر به چه معناست؟ در حالت عادی، تیغه یک اره عمودبُر تنها دارای حرکت خطی و به عبارت بهتر عمودی است که با حرکت ابزار باعث ایجاد بُرش در سطح موردنظر می‌شود اما با فعال شدن خاصیت پاندولی، علاوه بر حرکت خطی، نوعی حرکت قوسی رو به جلو نیز به حرکت عمودی تیغه اضافه می‌شود که ترکیب این دو حالت، سرعت بُرش اره عمودبُر را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

معمولا در اره‌های عمودبُر حرفه‌ای مانند اره عمود بر آروا مدل 5406، حرکت پاندولی دارای درجات مختلفی است که برای بریدن قطعات مختلف می‌توان از آن استفاده کرد اما فعال کردن این ویژگی دارای محدودیت‌هایی است که در این ویدئو به شکل دقیق‌تر با آنها آشنا می‌شویم. به عنوان یک جمع‌بندی کلی باید در نظر داشته باشیم که حرکت پاندولی در اره عمودبُر، مرز میان سرعت و کیفیت بُرش را تعیین می‌کند که با توجه به محل استفاده از ابزار می‌توان از آن بهره برد.

معرفی دریل پیچ‌گوشتی شارژی 16 ولت زیمبرگ مدل PZB 3216
مطلب قبلی
معرفی دریل پیچ‌گوشتی شارژی 16 ولت زیمبرگ مدل PZB 3216
مطلب بعدی
معرفی چسب ضد آب گوریلا
معرفی چسب ضد آب گوریلا
منو
شماره تماس:
021-91003435