راهنمای خرید ژنراتور

آخرین کامنت های سایت

در زمان قطعی برق، افراد تمایل به خرید ژنراتور پیدا می‌کنند، بدون این که بدانند وقتی آن را به خانه بردند چه می‌خواهند بکنند. احتمالاً هنگامی که می‌خواهند با استفاده از نور یک چراغ‌قوه با عجله ژنراتور را راه بیندازند، از اقدامات ایمنی هنگام تنظیم و راه‌اندازی ژنراتور، چشم‌پوشی و غفلت می‌کنند. و به این ترتیب، هر ساله افرادی در اثر مسمومیت ناشی از کربن مونواکسید ژنراتور، جان خود را از دست می‌دهند.ما اصلاً نمی‌خواهیم که شما هم یکی از آن‌ها باشید.


ژنراتورها بر اساس توان خروجی فروخته می‌شوند که با وات اندازه‌گیری می‌شود. توان یک ژنراتور تعیین می‌کند که چه تعداد لامپ و دستگاه‌های خانه را می‌توانید همزمان استفاده کنید. کیفیت و ثبات این توان است که تعیین‌کننده‌ی میزان خوب‌بودن یک ژنراتور است. تقریباً 5000 وات می‌تواند همه‌ی نیازهای اساسی را برطرف کند.
لیستی از چیزهایی که حتماً هنگام خاموشی و رفتن برق به آن‌ها نیاز دارید تهیه کنید و توان‌های آن‌ها را بر حسب وات با هم جمع کنید تا میزان تقریبی توان مورد نیاز را به دست آورید. در ادامه، توان‌های برخی وسایل و لوازم ضروری و رایج آورده می‌شود:


یخچال: 600 وات
پمپ چاه: 750 تا 1500 وات
بخاری برقی: 1500 وات
تهویه‌ی هوا: 1000 وات
لامپ‌ها: 60 تا 600 وات
کامپیوترها: 60 تا 300 وات


یکی از راه‌هایی که اولویت‌بندی را راحت‌تر می‌کند این است که ببینید خروجی‌ها و دستگاه‌ها با کدام سوییچ قطع جریان روی صفحه‌ی فیوز کنترل می‌شوند و آن‌ها را با برچسب مشخص کنید.


انتخاب نوع

ژنراتورهای آماده‌به‌کار

ژنراتورهای آماده‌به‌کار  که نصب دائمی دارند، با گازوئیل یا بنزین کار می‌کنند و هنگام قطع برق به طور خودکار شروع به کار می‌کنند. این دستگاه‌ها هزینه‌ی بیش‌تری دارند و باید توسط یک فرد حرفه‌ای نصب شوند که این هم به هزینه‌ها اضافه می‌کند. یک برقکار باتجربه می‌تواند در خصوص مجوز شهرداری، محدودیت نویز، و موقعیت مناسب به شما کمک کند.وقتی برق قطع می‌شود این دستگاه‌ها به طور اتوماتیک شروع به کار می‌کنند و اغلب هم انرژی و توان بیش‌تری عرضه می‌کنند. از این نوع ژنراتورها بیشتر در مراکز عمومی از جمله درمانگاه ، بیمارستان ، ادارات و.. کاربرد دارند.
توان خروجی تقریبی آن‌ها 5000 تا 200000 وات است.
قیمت تقریبی: 25000000 تا 600000000 میلیون تومان


ژنراتورهای پرتاَبل یا قابل حمل

قیمت این دستگاه‌ها کمتر از نوع آماده‌به‌کار  است. این‌ها معمولاً با بنزین کار می‌کنند پس نیاز دارید بنزین زیادی ذخیره کنید. برای ذخیره‌ی بلندمدت باید به سوخت، تثبیت‌کننده اضافه کنید. می‌توانید از این دستگاه‌ها هرجایی داخل یا خارج از مایملک خود استفاده کنید، اما باید حداقل 15 متر با هر سازه‌ای، شامل خانه، درها یا پنجره فاصله داشته باشند و در فضای محصور نباشند. اطمینان حاصل کنید که خروجی اگزوز ژنراتور رو به خانه‌ی شما نباشد. این نوع دستگاه‌ها به طور بالقوه مقادیر کشنده‌ای از کربن مونواکسید تولید می‌کنند. کربن مونواکسید گازی است که هر ساله تعداد زیادی را به کام مرگ می‌فرستد. هنگام باران باید دستگاه را بپوشانید.
توان خروجی: 800 تا 12500 وات
قیمت تقریبی: 1 تا 20 ملیون تومان


ژنراتورهای اینورتر

چون موتور این دستگاه‌ها خیلی پیچیده‌تر است عموماً نسبت به ژنراتورهای قابل حمل و پرتابل، با همان توان خروجی، قیمت بیش‌تری دارند. این ژنراتورها خیلی بی‌صداتر از سایر همتایان خود هستند چون به جای این که همیشه با تمام قدرت کار کنند، بر اساس نیاز، به کار خود ادامه می‌دهند. همچنین سیستم خروجی و اگزوز پیشرفته‌ای دارند که آن هم به کاهش نویز کمک می‌کند. این دستگاه‌ها خیلی کارآمدتر هستند و پسماندهای کمتری دارند، اما همچنان باید نکات ایمنی را که در مورد ژنراتورهای قابل حمل رعایت می‌کردید، به کار بندید.
قیمت تقریبی: 1.5 تا 10 میلیون تومان


ویژگی‌های قابل توجه


استارت اتوماتیک


وقتی برق قطع می‌شود، بدون این که نیاز به کاری باشد، ژنراتور به طور خودکار شروع به کار می‌کند. این ویژگی به خصوص وقتی خیلی فوق‌العاده است که شما از خانه دور هستید و همیشه نمی‌توانید به سرعت در مواقع اضطراری حاضر شوید.


استارت الکتریکی

مدل‌های قابل حمل معمولاً یک دکمه‌ی فشاری دارند تا راه‌اندازی خیلی راحت و بدون زحمت باشد.


استارت هندلی


در اغلب موتور برق های پرتابلی که داخل ایران به فروش می‌رسند، از سیستم استارت هندلی استفاده شده است. و در زمان قطعی برق کاربر می‌بایست به صورت دستی اقدام به روشن کردن موتوربرق نماید.


قابلیت کار با سوخت‌های مختلف

اکثر مدل‌های پرتابل فقط با بنزین کار می‌کنند، در حالی که بعضی از آن‌ها مجهز به مخزن گازوئیل یا خط لوله‌ی گاز طبیعی هستند.


نشانگر سوخت

به خصوص در خاموشی‌های طولانی، این موضوع بسیار مهم است که بتوانید با یک نگاه بفهمید ژنراتور پرتابل شما چقدر دیگر سوخت دارد.


قطع‌کننده‌ی مربوط به سطح پایین روغن

اگر میزان روغن به زیر حداقل برسد، ژنراتور خاموش می‌شود تا موتور آسیب نبیند. این یک ویژگی استاندارد در ژنراتورهای ثابت است که به طور فزاینده‌ای در ژنراتورهای قابل حمل و پرتابل هم رایج است.


خروجی‌های چندگانه


دو خروجی یا بیش‌تر به شما این اجازه را می‌دهد که با توزیع بار، بهترین استفاده را از انرژی تولیدی بکنید، هرچند توصیه می‌شود از این موارد فقط در موقعیت‌های خاص در خانه، یا زمانی که در اردو و خارج از خانه هستید استفاده کنید.


نیاز به یک کلید انتقال بار دارید

کلید انتقال بار چیست؟ این کلید به طور ایمن، ژنراتور آماده‌به‌کار خانگی یا پرتابل شما را با یک کابل به صفحه جریان متصل می‌کند. حذف آن می‌تواند برای کارگران تأسیسات خطرناک باشد، باعث شود لوازم برقی بسوزند و خود ژنراتور هم آسیب ببیند. پیشنهاد ما این است که یک برقکار معتبر آن را نصب کند. در مدل‌های ثابت، کلید انتقال بار به طور اتوماتیک روشن می‌شود. در مدل‌های پرتابل، وقتی برق می‌رود نیاز است که تعدادی از سوییچ‌ها را دستی راه بیندازید.اکثر کلیدهای انتقال برای ورودی 220 ولت طراحی شده‌اند، به این معنی که باید به دنبال یک ژنراتور 5000 وات یا بالاتر باشید. در مورد مدل‌های ثابت، وقتی برق می‌رود، کلید خاموش می‌شود؛ در مدل‌های پرتابل باید بعضی کلیدها را جابه‌جا کنید تا برق تولید شود.



اجازه ندهید که باران، برف، قطعی برق یا طوفان شما را در تاریکی نگه دارد. این گزینه‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید بهترین ژنراتور متناسب با نیازهایتان را می‌خرید. در ادامه می‌توانید برای مشاهده و خرید موتوربرق بر روی لینک موتوربرق کلیک نمایید.

آموزش نحوه کار با اره زنجیری
مطلب قبلی
آموزش نحوه کار با اره زنجیری
مطلب بعدی
ترفند کار با ابزارآلات | 19 ترفندی که روزی به کارتان خواهند آمد
ترفند کار با ابزارآلات | 19 ترفندی که روزی به کارتان خواهند آمد
منو
شماره تماس:
021-91003435