دریل بتن کن و تمام نکاتی که هنگام خرید نیاز دارید

آخرین کامنت های سایت

دریل بتن کن ترکیبی از یک دریل و چکش تخریب است که به منظور عملیات سوراخکاری و یا تخریب مورد استفاده قرار می‌گیرد. دریل بتن کن از مکانیسم پیستونی برای کوبیدن مته (دریل کاری چکشی) درحال چرخش به درون و بیرون استفاده می‌کند. پیستون، درون سیلندر حرکت کرده و وقتی به سمت جلو می‌آید، فشار هوا تولید می‌کند و در حقیقت همین فشار هواست که مکانیسم چکش را ایجاد می‌کند. این عمل باعث می‌شود که چکش، ضربه پرقدرتی انتقال دهد که دریل‌کردن را تسریع بخشیده و حفاری بزرگتر را، امکان‌پذیر می‌سازد. این ابزار در دریل کردن حفرات در بتن سخت، برتری دارد. بسیار بادوام‌ است و انتخاب حرفه‌ای‌هاست. درهنگام خریداری‌کن، مهم است که کدام ویژگی‌ها برایتان اهمیت دارد. اصلی‌ترین چیزی که باید به آن توجه کرد:

توان مورد نیاز:

توان ، نقش اصلی را در تصمیم‌گیری در مورد قابلیت‌های دریل بتن کن ایفا می‌کند. توان این ابزار، از 450 تا 2000 وات می‌باشد. توان دریل بتن کن خانگی تا 900 وات است و انواع حرفه‌ای آن، توانی بیش از 900 وات دارند. برای استفاده روی دیوارهای ضخیم‌تر، دریل بتن کن با توان بالا، با 1500 وات پیشنهاد می‌شود.

اندازه و وزن ابزار:

یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب دریل بتن کن  وزن دستگاه است که هر چه ابزار سنگین تر باشد قدرت آن افزایش می‌یابد. هرچه میزان وزن و حجم دریل بتن کن افزایش می‌یابد مصارف آن نیز بزرگتر ، صنعتی تر و از تخریب دیوار به کف تبدیل می شود.  وزن دریل بتن کن بین 2.2 تا 12 کیلوگرم است. دریل‌های سبک‌تر تا 3 کیلوگرم وزن دارند و وزن انواع متوسط آن، بین 3 تا 5 کیلوگرم است. دریل‌های سنگین، بیش از 5 کیلوگرم هستند. یک دریل بتن کن معمولی، وزنی بین 2.6 تا 3.3 کیلوگرم دارد. وزن یکی از عوامل اصلی در انتخاب یک دریل دریل بتن کن ایده‌آل است.



انواع دریل بتن کن: برقی ، شارژی یا بنزینی



انواع حالت‌های دریل بتن کن را نیز می‌توانید انتخاب کنید:

حالت دریل‌کاری: در حالت دریل‌کاری دریل بتن کن مانند دریل الکتریکی رایج عمل کرده و روی مواد نرم‌تر مانند چوب استفاده می‌شود.

دریل‌کاری با ضربه: در حالت دریل‌کاری با ضربه، چکش همزمان به صورت چرخشی و انتقالی حرکت می‌کند. این حالت برای مواد سخت‌تر استفاده می‌شود.

حالت ضربه: در حالت ضربه، هیچ حرکت چرخشی وجود ندارد و دریل بتن کن، به یک پتک سنگ‌شکن تبدیل می‌شود.


نوع سه نظام دریل بتن کن


دو نوع سه نظام وجود دارد SDS پلاس و SDS مکس. سه نظام، وسیله است برای نصب اتصالات کار مانند:  مته، قلم تخریب و ..

سه نظام SDS پلاس روی بیشتر دریل بتن‌ کن‌‌‌‌‌‌های خانگی نصب می‌شود و برای حفراتی بتنی به قطر 15 میلی متر استفاده می‌شود.

سه‌نظام SDS مکس در مدل‌های حرفه‌ای استفاده شده و حفرات بزرگی به قطر تقریبا 26 میلی متر ایجاد می‌کند.


مشخصات فنی

سرعت در حالت آزاد: سرعت و تعداد گردش، نشانگر تعداد حرکات چرخشی و انتقالی دریل‌کاری چکش در واحد زمان است. سرعت گردش یک دریل بتن کن بین 230 تا 2300 دور در دقیقه است. بتن کن‌‌‌های کوچک خانگی، سرعت گردش بیشتری، معادل 1500 تا 2000 دور در دقیقه دارند و انواع حرفه‌ای آن، سرعت گردش کمتری، معادل 230 تا 450 دور در دقیقه دارند. برای یک دریل بتن کن خانگی معمولی، سرعت گردشی معادل 1000 تا 1500 دور در دقیقه پیشنهاد می‌شود.



ابزارهای ضروری هنگام کار با دریل بتن کن


دستکش ایمنی: استفاده از دستکش ایمنی برای جلوگیری از عرق کردن دست و لغزش دریل بتن کن حائز اهمیت است

عینک ایمنی: استفاده از عینک ایمنی برای محافظت از چشم کاربر در برابر آلودگی و گرد و غبار

کلاه ایمنی: استفاده از کلاه ایمنی مقاوم برای پیشگیری از آسیب به جمجمه در صورت سقوط یا آوار مصالح در اثر تخریب

گوشی صداگیر:صدای بلند دریل بتن کن در حین عملیات تخریب ، باعث آسیب جدی به شنوایی در طولانی مدت می‌شود

کفش ایمنی: استفاده از کفش ایمنی با پنجه فولادی سبب می‌شود تا در هنگام سقوط دیواره بر روی پا، تا حد ممکن از آسیب رسیدن به پا جلوگیری شود.


با مطالعه این مقاله می‌توانید ایده‌آل ترین دستگاه خود را با کلیک بر روی لینک دریل بتن کن ،از فروشگاه کیف ابزار با بهترین کیفیت ، قیمت و خدمات از میان برندها معتبر بازار مانند Milwaukee، Hyundai،  Crown، RONIX،  AEG ،ANCHOR ، Einhell ، EDON ، Tosan ، NEK ، DCA ، Metabo و دیگر برندها  انتخاب کنید.

چکش تخریب و تمام نکاتی که هنگام خرید و کار به آن نیاز دارید
مطلب قبلی
چکش تخریب و تمام نکاتی که هنگام خرید و کار به آن نیاز دارید
مطلب بعدی
22 ابزاری که بهتر است در خانه داشته باشید
22 ابزاری که بهتر است در خانه داشته باشید
منو
شماره تماس:
021-91003435