تفاوت کارواش ذغالی با کارواش دینامی

آخرین کامنت های سایت

شاید در هنگام خرید کارواش خانگی برای شما هم پیش آمده باشد که بین کارواش‌های ذغالی و کارواش‌های دینامی مردد شوید. جواب این سوال که کدوم یک از این کارواش‌ها برای کار شما مناسب هستند کاملا به نحوه‌ی استفاده و نوع کاری که از کارواش انتظار دارید بستگی دارد. از آنجایی که کاربرد این دستگاه‌ها بسیار متنوع است و از آنها در کارهایی نظیر شستشوی پکیج ، خودرو ، محوطه ، نمای ساختمان ، پاده راه ، قطعات چرب ، درختان و.. استفاده می‌شود ، دارای تنوع گسترده ای در ساخت می‌باشند. کارواش‌ها از نظر موتوری به دو دسته ذغالی و دینامی تقسیم بندی می‌شوند. موتورهای دینامی دارای مزایای بالاتری هستند ولی کارواش‌های ذغالی کاربردهای خاص خود را دارند. از کارواش‌های دینامی به دلیل نوع سیم پیچی موتور آنها می‌توان در کارهای طولانی مدت استفاده کرد. استفاده از این نوع موتور باعث افزایش کارایی و استهلاک کم دستگاه می‌شود. از معایب این کارواش‌ها نیز می‌توان به قیمت و وزن بالاتر آن نسبت به کارواش ذغالی اشاره کرد. کارواش‌های ذغالی وزن سبک و قیمت مناسب تری از کارواش‌های دینامی دارند ،اما استهلاک آنها به مراتب بیشتر از کارواش‌های دینامی ‌می‌باشد. حداقل یک بار در سال احتیاج به تعویض ذغال دستگاه دارند. این ذغال ها به قیمت میانگین کمتر از 10 هزارتومان در بازار قابل تهیه می‌باشد. در مقایسه صدا ، این کارواش‌ها به مراتب صدای بیشتری از کارواش‌های دینامی تولید می‌کنند. در ادامه به صورت خلاصه و مفید تفاوت این محصولات ذکر شده است.


تفاوت موتور دینامی و ذغالی:

موتور های ذغالی قیمت کمتری دارند
موتورهای دینامی استحلاک کمتری دارند
موتورهای دینامی صدای کمتری تولید می‌کنند
موتور های دینامی زمان بیشتری را می‌توانندکار کنند
هزینه تعمیر موتورهای ذغالی به مراتب از موتورهای دینامی کمتر می‌باشد
موتور های ذغالی نیاز به تعویض ذغال دارند که باید سالی یکبار ذغال آن ها تعویض شود



کاربردهای کارواش


کارواش خانگی دارای تنوع گسترده از نظر میزان فشار پاشش آب و موتوری می‌باشند. برای انتخاب یک کارواش مناسب باید از میزان زمان استفاده و نوع کاربرد آن اطلاع لازم را داشته باشید. به طور مثال کارواش‌های ذغالی برای کارهای طولانی مدت مناسب نیستند و یا کارواش‌های دینامی برای حمل نقل به مکان های مختلف جهت انجام خورده کار (مثل سرویس کاران کولر) مناسب نمی‌باشد. از این رو تیم تحقیق و توسعه کیف ابزار از نحوه‌ی مصرف و بازخوردهایی که طی چندین سال از مشتریان خود کسب نموده است را در قالب جدول زیر در اختیار شما قرار می‌دهد.



کارواش ذغالی

میزان فشار کارواش‌
80 بار
100 بار

120 بار

130 بار
140 بار
150 بار
مدت زمان استفاده به صورت مداوم
1 الی 10 دقیقه

1 الی 15 دقیقه

5 الی 20 دقیقه

1 الی 25 دقیقه

1 الی 30 دقیقه

1 الی 40 دقیقه

حجم کار
خیلی سبک
سبک
سبک
نیمه سبک
نیمه سنگین
سنگین




کارواش دینامی

میزان فشار کارواش‌

100 بار

120 بار

140 بار

160 بار

170 بار

180 بار

مدت زمان استفاده به صورت مداوم

1 الی 20 دقیقه

1 الی 30 دقیقه

1 الی 45 دقیقه

1 الی 1 ساعت

1 الی 1:30 دقیقه

1 الی 2 ساعت

حجم کار سبک
نیمه سنگین
سنگین
سنگین
خیلی زیاد
خیلی



چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟

یکی از عوامل مهم در خرید کارواش که ممکن است ، انتخاب را تا حد زیادی محدود کند میزان بودجه در نظر گرفته شده برای این محصول است. اگر در هنگام خرید بودجه لازم برای محصول ایده‌آل خود را ندارید! به شما توصیه می‌کنیم تا تکمیل بودجه تامل نمایید. ( البته با توجه به تغییرات قیمت که موجب شده تا نر خ محصولات به صورت روزانه یا ساعتی باشند از وقفه طولانی مدت اجتناب کنید)



راهنمای خرید  کارواش خانگی و مزایای استفاده از کارواش خانگی
مطلب قبلی
راهنمای خرید کارواش خانگی و مزایای استفاده از کارواش خانگی
مطلب بعدی
آموزش نحوه کار با کارواش خانگی در 6 مرحله
آموزش نحوه کار با کارواش خانگی در 6 مرحله
منو
شماره تماس:
021-91003435