آموزش نحوه کار با کارواش خانگی در 6 مرحله

آخرین کامنت های سایت

کارواش خانگی آب خانه که دارای فشار کمی هستند را را به آب پر فشار تبدیل می کند به همین علت می توان از آن در کنار یک مواد شوینده بسیاری از آلودگی های سخت را از روی انواع سطوح از جمله خودرو ، سنگ ، پیاده راه ، اجسام روغنی و.. را بین برد. از دستگاه کارواش می توان در محیط های مسکونی، تجاری و … استفاده کرد. دستگاه کارواش در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شود. که می‌توانید برای شناخت بیشتر کارایی آنها راهنمای خرید کارواش خانگی را مطالعه فرمایید.

اغلب کسانی که برای اولین بار از این دستگاه استفاده می‌کنند، دچار سردرگمی از نحوه‌ی اتصال اجزای مختلف و نحوه کار با کارواش خانگی می‌شوند. ما در این مقاله قصد داریم تا حد ممکن راه اندازی کارواش و برخی نکات استفاده از آن را بیان کنیم.

 

6 مرحله تا آغاز کار با کارواش خانگی

 

مرحله اول: خارج نمودن تجهیزات از بسته‌بندی

ابتدا کارواش و متعلقات مربوط به آن را از داخل کارتن خارج کرده و پایه های دستگاه ، چرخ های حرکتی ، دسته بالایی ، شلنگ جمع کن و دیگر لوازم که به همراه کارواش عرضه شده است را با کمک دفترچه‌ی راهنما به کارواش متصل کنید.

 

مرحله دوم: اتصال تجهیزات کارواش خانگی

سپس لنس، نازل، تفنگی، مخزن مواد شوینده و کابل برق را در محل های تعبیه شده قرار دهید.

 

مرحله سوم: اتصال ورودی، خروجی و فیلتر آب

اتصالات ورودی ، خروجی و فیلتر آب را متصل کنید. دقت داشته باشید در صورت نیاز و نشتی آب می‌توانید از نوار تفلن جهت جلوگیری از نشت آب استفاده نمایید.

توجه داشته باشد بعد چندین بار استفاده از کارواش، فیلتر ورودی آب را از دستگاه خارج و آن را تمیز کنید. این کار سبب می‌شود تا در هنگام مکش آب به کارواش فشار بالایی وارد نشود.

 

مرحله چهار: اتصال شیر آب

شلنگ ورودی را به شیر آب و شلنگ کارواش را به خروجی دستگاه متصل نمایید. در برخی از کارواش‌هایی که دارای قابلیت ساکشن هستند نیازی به انجام این کار نیست و به راحتی می‌توانید شلنگ ورودی آب را در داخل استخر ، سطل آب و.. قرار دهید تا آب از آن مخزن مکش شود.

 

مرحله پنجم: اتصال برق

سیم برق را به پریز برق متصل نمایید. در انجام این کار نکات ایمنی را در نظر داشته باشید و با دست خیس از اتصال سیم برق به پریز خوداری نمایید.

 

مرحله ششم: اتصال نازل و روشن کردن کارواش خانگی

نازل مورد نیاز خود را انتخاب کنید. معمولا به همراه کارواش دو نازل عرضه می‌شود که دارای حالت های پاشش خطی و دایره‌ای می‌باشد. از نازل دایره ای یا مترمکز برای سطوح سختو از نازل خطی برای سطوح حساس مثل فرش و خودرو استفاده می‌شود. نازل مناسب با کار خود را انتخاب کرده و آن را به گان متصل کنید.

دستگاه را روشن کنید و نازل را به سمت محل موردنظر قرار دهید و ماشه گان را فشار دهید. شستشوی لذت بخش آغاز شد.

 

نکات فنی و مهم استفاده از کارواش خانگی

-فاصله گان خود را با سطح مورد نظر مدریت کنید، هرچه فاصله نازل به سطح کمتر باشد فشار بیشتری وارد می‌شود. از مزایای این ویژگی می‌توان به از بین بردن جرم‌های سخت بر رو سطوح سخت مثل سنگ و از معایب آن می‌توان به از بین بردن رنگ خودرو اشاره کرد. کیف ابزار به شما پیشنهاد می‌کند برای شستشوی خودرو بسته به قدرت کارواش نازل را در فاصله 1 الی 1.5 متری سطح پاشش کنید.

-ابتدا آلودگی را بدون استفاده از ماده شوینده تمیز کرده؛ سپس با تغییر نازل، ماده شوینده را بر سطح بپاشید. دقایقی بعد دوباره سطح را بشویید. (دقیقا کاری که کارواش‌های عمومی انجام می‌دهند)

-جهت شستشوی بنای خارجی، نازل را مستقیماً بر روی سطح قرار ندهید. بلکه با زاویه 45 درجه و فاصله مناسب از سطح می توانید بهترین شستشوی را با کیفیت بالا داشته باشید.
برای شستشوی عمیق تر سطح، از نازل زمین شوی دوار استفاده نمایید.

-مراقب کودکان باشید؛ چرا که این وسیله برای آنها بسیار جذاب است و با توجه به میزان فشار آن  امکان آسیب و صدمات جدی برایشان بسیار زیاد است.

-جهت حفاظت از گیاهان داخل حیاط، بهتر است قبل از شروع کار، از یک پارچه استفاده کنید. اطراف سطح مورد نظر را با پارچه بپوشانید تا آسیبی وارد نیاید.

-عملیات شستشوی را به صورت رفت و برگش انجام دهید و همانند رباط دست خود را به صورت چپ و راست یا بالا و پایین حرکت دهید.

-استفاده از چکمه، دستکش و روپوش به افزایش سطح ایمنی کاربر و جلوگیری از آسیب های احتمالی منجر می شود.

-شیشه ها و پنجره ها را با کارواش خانگی پر فشار نشویید. شیشه ها با فشار زیاد آب می شکنند.

-در زمستان از ضد یخ جهت جلوگیری از یخ زدگی پمپ استفاده کنید.

-از پیچ خوردگی شلنگ و ضربه به نازل ها جلوگیری شود.

شما اکنون می‌توانید با اطلاعات کامل تر از گذشته کاراواش خود را از فروشگاه کیف ابزار با قیمت منصفانه و ارسال رایگان تهیه کنید. برای خرید کارواش خانگی با دانستن اطلاعاتی که در این مطلب ارائه شده بود، به بخش کارواش‌های خانگی مراجعه کنید.

تفاوت کارواش ذغالی با کارواش دینامی
مطلب قبلی
تفاوت کارواش ذغالی با کارواش دینامی
مطلب بعدی
نکات مهم و راهنمای خرید مینی فرز
نکات مهم و راهنمای خرید مینی فرز
منو
شماره تماس:
021-91003435